اختصاصی/ در اولین جشنواره بازی های بومی محلی

۲۵۰۰ دانش آموز فریدونکناری شرکت کردند

به گزارش بصیر، سید عظیم اسماعیل زاده در آیین افتتاحیه اولین دوره از بازیهای بومی محلی که همزمان با سراسر کشور در ۲ مدرسه  دخترانه شاهد و پسرانه خاتم الانبیا به صورت نمادین برگزار شد، هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را احیای سنت های گذشته و افزودن ورزش های جدید به مسابقات آموزشگاهی عنوان کرده وگفت: آشنایی با بازیها و رسوم نیاکان و گذشتگان ما همراه با ایجاد شادابی و نشاط می تواند از جمله کارکردهای این جشنواره باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار اذعان داشت: جوانان ما کمتر با بازی های بومی و محلی آشنا هستند.

اسماعیل زاده تصریح کرد: در بازیهای بومی و محلی مهارت های زندگی نهفته است که به لحاظ روانشناسی قابل مطالعه و تأمل بوده و فکرهای عمیقی پشت این بازی ها قرار دارد.

وی ادامه داد: با این جشنواره ها به دانش آموزان یاد می دهیم که بازی فقط فوتبال و مانند آنها نیست بلکه می توان از دل زندگی، بازی طراحی کرد و از آن لذت برد و جسم و فکر و روح و اندیشه را همه با هم به تعالی رساند.   

این مقام مسئول گفت: با برگزاری این جشنواره ها می خواهیم ثابت کنیم که در فرهنگ و سنت های خودمان بازی هایی داریم که با اشاعه آنها نسل جوانمان را با لذتهای واقعی آشنا کرده و آنها را متوجه لذت های کاذب بازیهای رایانه ای می کنیم.لذت یک کار گروهی مفرح و لذت بخش که پشت آن سلامت و رفاقت نهفته است در برابر لذت کاذب بازی های انفرادی رایانه ای که پشت آن هیچ فکر تربیتی مناسبی نهفته نیست و مخاطب خود را به سمت رقابت های نادرست، خشونت ،تقلب و راههای در رو می کشاند.

اسماعیل زاده در پایان خاطر نشان کرد: در اولین دوره از این بازی ها که از ۲۶ مهرماه همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در فریدونکنار شروع شده و تا نیمه اول اردیبهشت ۹۴ ادامه خواهد یافت، ۲۵۰۰ دانش آموز در قالب ۱۴ مدرسه شرکت می کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا