اختصاصی/ جای خالی رشته های ورزشی در فریدونکنار چگونه پر می شود

اسدپور: در ۷ ماه سال ۹۳ یک ریال بودجه دریافت نکردیم/ ورزش فریدونکنار روزمره است و برنامه ندارد/ روسای برخی از هیئت ها آدم های بانفوذی هستند

 

 

اگر به گلچین عملکرد اداره ورزش و جوانان فریدونکنار نگاهی بیاندازیم می بینیم که جای بسیاری از ورزش هایی که معمولا در کشور همواره حرفی برای گفتن داشت و به عنوان یک رشته مدال آور استانی، کشوری و بین المللی محسوب می شد به شدت خالی است و تقریبا برنامه ریزی برای ساماندهی این رشته ها در فریدونکنار دیده نمی شود.

با نگاه به مختصری از عملکرد این اداره در فریدونکنار و در ۷ ماه نخست، جای خالی رشته های ورزشی چون پینگ پنگ، تنیس، جودو، ژیمناستیک، هندبال، دو و میدانی، شنا، شطرنج و غیره به وضوح مشهود است که می تواند علت های زیادی زمینه ساز این عدم حضور و یا بهتر است بگوئیم حضور کمرنگ باشد.

شاید یکی از مهمترین دلایل عدم رونق این رشته های ورزشی در فریدونکنار توجه بیش از پیش مردم این شهرستان به رشته هایی چون فوتبال و کشتی است و همواره مورد استقبال مردم این شهرستان قرار می گیرد.

رشته هایی چون فوتسال، تکواندو و کوهنوردی هم به طور لاک پشتی رو به جلو حرکت می کنند و تنها عشق به ورزش است که مربیان و ورزشکاران این رشته های ورزشی را سرپا نگه می دارد.

باز هم اگر بار دیگر و با توجه بیشتر به این گزارش عملکرد نگاهی بیاندازیم می بینیم که حضور چند ورزشکار در تیم های ملی تنها برند شهرستان در استان و کشور شده است و تیم یا رشته ای که در مسابقات بتواند با اقتدار نتیجه بگیرند وجود ندارد.

از سوی دیگر شاید یکی از مهمترین علت هایی که بسیاری از رشته های ورزشی در فریدونکنار منفعل شده است نبود بودجه و اعتبار برای آن باشد، بسیاری از رشته های ورزشی در فریدونکنار حتی بودجه ای برای یک جلسه تمرین در سالن ورزشی را ندارند و تنها به صورت مقطعی خود را برای مسابقات آماده می کنند و طبعا نتیجه ای درخور نمی گیرند.

مرتضی اسدپور کارشناس ورزشی اداره ورزش جوانان فریدونکنار در این خصوص و در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما به بررسی زوایای پنهان و پیدای این امر پرداخت که توجه شما را بدان جلب می کنم:

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا بسیاری از رشته ای ورزشی در فریدونکنار منفعل هستند و و موفقیت محسوسی ندارند، با بیان اینکه در بسیاری از رشته های ورزشی امکانات اولیه آموزش را نداریم، اظهار داشت: در رشته های ورزشی چون شنا اصلا امکاناتی چون استخر و وسایل آموزشی وجود نداد که ورزشکار را برای آموزش به آنجا هدایت کنیم، این در حالی است که مربیان بسیار مجربی در فریدونکنار فعال هستند.

این کارشناس ورزشی با اشاره به اینکه مردم فریدونکنار به بسیاری از رشته های ورزشی گرایش نشان نمی دهند، عنوان داشت: رشته هایی چون هندبال، کشتی، تکواندو، جودو و غیره در بین مردم این شهرستان علاقه مندان زیادی ندارد و مردم بیشتر از رشته ای تیمی استقبال می کنند.

اسدپور در ادامه این گفتگو اظهار داشت: زمانی می توانیم در فریدونکنار به موفقیت دست پیدا کنیم که از حالت روزمرگی خارج شویم، متاسفانه مدیران ورزشی شهرستان روزمره هستند و نظارت به خصوصی هم بر هیئت های ورزشی صورت نمی پذیرد چرا که روسای برخی از این هیئت ها آدم های بانفوذی هستند و با آنها مماشات می شود.

وی تصریح کرد: ما همواره آماده ایم که میزبانی مسابقات متفاوت استانی و کشوری را بپذیریم و بدین منظور همواره سالن ورزشی و وضعیت اسکان در شرایط مطلوبی قرار دارد اما مهمترین نکته در پذیرش میزبانی بحث های تغذیه و تامین هزینه جوایز است، متاسفانه در این ۷ ماهه سال ۹۳ حتی یک ریال از اداره کل ورزش استان بودج های دریافت نکرده ایم و عملا کاری نمی توانیم انجام دهیم.

کارشناس ارشد مدیریت ورزشی همچنین تحول و رشد چند هیئت مانند وزنه برداری را مهم و خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه از ۳۰ هیئتی که به طور رسمی در فریدونکنار وجود دارد تنها ۵ هیئت فعال هستند و مابقی نیز منفعل می باشند.

اسدپور گفت: متاسفانه امروز مسابقات آموزشگاه ها هم از سوی آموزش و پرورش صورت نمی پذیرد تا بتوانیم از دل آن بازی ها استعدادهایی را خارج کنیم، مهمترین علت آن نیز نداشتن اعتبار و بودجه است.

 

وی در پایان بیان داشت: زمانی یک هیئت می تواند موفق باشد که هیئت رئیسه قوی داشته باشد، رئیس اداره ورزش نیز به جلسات می رسد و زمانی برای انجام کارهای دیگر ندارد، ذکر این نکته نیز ضروری است تا زمانی هیئت فعالیت خود را در سطح استان نشان ندهد قطعا نمی تواند مورد حمایت استان قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا