صالحی:

بصیر،

علی‌ اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوئیس میان نمایندگان ایران و ۱+۵ گفت: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن‌ بست رو به رو بودیم و تشخیص مقامات بالاتر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزئیات مسائل نیز با بالاترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی آمریکاست، وارد گفتگو شوم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: خوشبختانه در این دو جلسه، مذاکرات بسیار مثمر بود و گام های خوبی برداشتیم.

وی با بیان اینکه نمی‌ تواند جزئیات این مذاکرات را بیان کند، گفت: در این مذاکرات درباره غنی‌ سازی و رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک‌ تر گفتگو کردیم.

معاون رئیس جمهورافزود: در موضوعات مربوط به غنی‌ سازی و رآکتور اراک قدم‌ های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه‌ ها و نگرانی‌ های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارائه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته‌ ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می‌ کنند دفاع کردیم.

صالحی تصریح کرد: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می‌ توان گفت در این دو جلسه بن‌ بست‌ های فنی برطرف شد.

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا