مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار مطرح کرد:

خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک مولفه اصلی استقلال کشور/ ضعف، بی‌حالی و سیخ شدن پرها نشانه‌های بیماری آنفلوآنزای پرندگان

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار به مناسبت گرامی‌داشت مبارک ماه رمضان، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با موضوع زراعت برنج در روستای کوچک بیشه محله از توابع دهستان امامزاده عبدالله این شهرستان کرد.

وی تصریح کرد: تأمین موادغذايي براي جمعيت در حال گسترش كشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ضرورت خوداتكايي هر چه بيشتر در توليد محصولات استراتژيك، يکي از مؤلفه‌هاي اصلي استقلال كشور به شمار مي‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اذعان کرد: تغييرات اقليمي كره زمين و خشكسالي اخير در سراسر جهان موجب كاهش توليد محصولات كشاورزي و از جمله برنج شده است.

رزاقی خاطرنشان کرد: این محصول به عنوان دومين غذاي اصلي مردم پس از گندم از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان مازندران به دليل موهبت‌هاي خدادادي و شرايط مناسب اقليمي برای کشت برنج به عنوان اصلي‌ترين قطب توليد این محصول، مي‌تواند نقش عمده‌اي در روند خودكفايي برنج ايفا کند، اظهار کرد: این امر با توجه و حمایت از شالیکاران و بهره‌برداران این بخش تسریع می‌شود، در همین راستا اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با محوریت زراعت برنج کردیم.

این مسئول افزود: در این در زمینه‌ روش‌های مختلف کنترل بیماری بلاست، مبارزه با علف‌های هرز حاشیه مزارع، کاشت ارقام مقاوم، عدم مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی به ویژه کودهای ازته مطالبی را ارائه کردیم.

رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی سایت الگویی پرورش طیور بومی ویژه زنان روستایی در شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: با توجه به اخبار حاکی ازشیوع نوع جدیدی از ویروس آنفلوانزای مرغی در استان و لزوم اطلاع‌رسانی به روستائیان منطقه در این خصوص، اقدام به برگزاری دومین جلسه سایت الگویی پرورش طیور بومی ویژه زنانکردیم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: در این جلسه در زمینه عامل بیماری آنفلوانزای مرغی، نحوه انتشار و راه‌های انتقال و سرایت بیماری از پرنده به انسان، علائم ظهور بیماری در پرنده از جمله ضعف، بي‌حالي، سيخ شدن پرها، عطش فراوان، اسهال و همچنین نشانه‌های بروز بیماری در انسان مانند تب، سرفه، گلودرد، درد عضلاني التهاب ملتحمه و در موارد شديد‏، مشكلات تنفسي، كسالت و بي حالي مطالبی را ارائه کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا