منطقه کجور نیازمند مدیریت در حوزه آب/ روستاها دو روز در میان از آب شرب برخوردارند

بصیر،به نقل از نوشهرآنلاین، محمدعلی قمی اویلی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی نوشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در زمینه کمبود آب در منطقه کجور وضعیت خوبی نداریم، بعضی از روستاها در طول روز نیم‌ساعت و برخی دو روز در میان نیم‌ساعت از آب شرب برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در بخش مرکزی نوشهر هم در برخی جاها با مشکلاتی مواجه هستیم،‌ که مدیریت‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما نیاز است تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و آب‌شرب را برای امورات غیر شرب مصرف نکنیم.

فرماندار نوشهر با تاکید بر فرهنگ‌سازی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی در بخش مرکزی و کجور سعی شد تا در مجتمع‌هایی که نیمه‌کاره است و بعضی از روستاهایی که دارای شبکه‌های فرسوده بودند و نیاز به مدیریت داشتند، اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز به مدیریت در حوزه آب شهرستان نوشهر احساس می‌شود، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان در بحث فرهنگ‌سازی و مدیریت آب می‌توان از کمک مساجد نیز بهره برد.

قمی اویلی اذعان داشت: در بحث اعتبارات تملک و دارایی برای پروژه‌هایی که استمرار دارند و پیمانکار مشغول به کار است سقف زمانی آن برداشته شده است و اعتبار آن برگشت نمی‌یابد.

وی گفت: در اعتبارات سال ۹۴ تا زمانی که تخصیصی که برای سال۹۳ درنظرگرفته‌شده وضعیت آن مشخص نشود اعتباری جدید برای آن پروژه تخصیص نمی‌یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات تبصره ۲۲ماده ۱۸۰، اشاره کرد و یادآورشد: این اعتبارات در سال ۹۴ در نوشهر در یک فضای تعاملی خوب به چند دستگاه که در بحث راه، آب، طرح هادی و بهداشت که برای شهرستان اولویت داشتند تخصیص یافت.

وی عنوان کرد: در سال ۹۴ پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که بلندپروازانه نباشد بلکه واقع‌بینانه و در جهت ایجاد نشاط و امید برای مردم باشد.

این مسئول در پایان از مدیران دستگاه‌های اجرائی شهرستان خواست تا با نظرات کارشناسانه در توزیع اعتبارات کمک کنند، نواقص و معایبی که در سال ۹۳ با آن مواجه بودند را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانند با حداقل اعتبارات، بیشترین و بهترین خدمت را به مردم ارائه کنند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا