ملاقات با شگفتی های زیر آب

بصیر،
، از بقایای کشتی های غرق شده جنگ جهانی دوم تا صخره های مرجانی شگفت انگیز و چاله های عمیق فراواقعی، دنیای زیر امواج آب، زندگی فانتزی دریایی و حافظ تاریخچه ای وهم آور است. برای غواصان ماجراجو “بهترین” اصطلاحی نسبی است. برای برخی، بهترین در زیبایی های بی انتهای آب های مناطق گرمسیری با حیات دریایی جذاب و چشمگیر صخره های مرجانی نمود داشته و برای برخی دیگر، در هیجان غواصی به همراه کوسه ها و یا آرامش غواصی شبانه پدیدار می شود. در ادامه این مطلب برخی از بهترین مناطق جهان در این زمینه را معرفی می کنیم.

پارک ملی راس محمد، مصر

جنوب شبه جزیره سینا در دریای سرخ که مورد ستایش غواصان تازه کار و کهنه کار قرار دارد، ترکیبی کامل از آب شفاف، صخره های مرجانی و ترکیبات سنگی چشمگیر که پشتیبان حیات دریایی هستند را ارائه می کند. پارک ملی راس محمد دارای بیش از بیست سایت غواصی در سطح جهانی است. کشتی انگلیسی SS Thistlegorm که در سال ۱۹۴۱ غرق شد محبوب ترین سایت غواصی جهان در نوع خود است.

پولائو سیپادان، مالزی

شکوفایی صخره های مرجانی روی آتشفشانی خاموش توپوگرافی منحصر به فردی را ایجاد کرده که پشتیبان یکی از متنوع ترین زیست بوم ها در جهان است. پولائو سپیدان یکی از رویایی ترین مکان های مورد علاقه غواصان است. حیات دریایی این منطقه به واقع نفس گیر است. در کنار ماهی های رنگارنگ ساکن صخره های مرجانی می توانید با کوسه های سرچکشی، لاک پشت های سبز و لاک پشت های منقاردار، کوسه های مرجانی و طوطی ماهی ها و … ملاقات داشته باشید.

تالاب چاک (Chuuk)، میکرونزی

تالاب چاک در شمال شرقی اقیانوس آرام گینه نو در میکرونزی شهادتی تصویری از جنگ بین ارتش ژاپن و نیروهای متفقین طی جنگ جهانی دوم است. آب های فیروزه ای کم عمق تالاب با گونه های مختلف ماهی، موزه‌ای زیرآبی را شکل داده و آرامگاهی جنگی از بیش از صد کشتی، هواپیمای های جنگنده و زیردریایی ها نیز صخره های مرجانی مصنوعی را شکل داده اند که هر غواصی را مجذوب خود می کنند.

راجا امپات، ایریان جایا، اندونزی

مجمع الجزایر راجا امپات در اقیانوس آرام از حیات دریایی متنوع و جالب توجهی برخوردار است. این منطقه رویایی از ۱۵۰۰ جزیره تشکیل شده و زیبایی های بصری آن غیر قابل چشم پوشی است. راجا امپات حدود ۷۰ درصد از مرجان های جهان (حدود ۶۰۰ گونه) و بیش از ۱۲۰۰ گونه ماهی را در بر می گیرد.

تورکس و کایکوس

جزایر کارائیبی تورکس و کایکوس عنوان سومین صخره های مرجانی بزرگ جهان را در اختیار داشته و همانند یک حیاط بازی زیرآبی شرایطی هیجان انگیز را برای غواصان در هر سطحی رقم می زنند. صخره مرجانی به طول ۱۴ مایل در خلیج گریس منزلگاه برخی از جالب توجه ترین گونه ها اعم از گروپر تا باراکودا، لابستر، فرشته ماهی، خفاش ماهی، سفره ماهی و کوسه ها است.

چاله آبی، بلیز

چاله آبی بلیز در لایت هوس ریف بزرگترین ساختار از نوع خود در جهان محسوب می شود. این منطقه که از فضا نیز قابل مشاهده است یک چاله سنگ آهکی نمادین و مدور است که بخشی از دومین صخره مرجانی بزرگ جهان را شکل می دهد. چال آبی در فاصله ۴۳ مایلی از سرزمین اصلی بلیز قرار دارد و در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

بونایر (Bonaire)

پیشگام در حفاظت دریایی، جزیره بونایر در جنوب کارائیب در فاصله ۷۰ مایلی از ساحل ونزوئلا قرار گرفته است. بونایر یکی از شلوغ ترین مناطق غواصی در نیمکره غربی زمین با آب کریستالی شفاف و صخره های مرجانی بکر شناخته می شود. این جزیره دسترسی ساحلی به تعدادی از سایت های غواصی در سطح جهانی را فراهم می کند.
انتهای پیام/

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا