رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار:

برای معرفی برنج فریدونکنار از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود/ برخی از مسئولان در جلوی دوربین به دنبال معرفی خود هستند

بصیر، سیدهادی میرانی‌کناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به برگزاری همایش خوشه‌های طلایی در این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری این همایش موضوع ارزشمندی است اما نواقص زیادی دارد، یکی از نکاتی که باید در این همایش رعایت شود برقراری ارتباط با افراد مطلع است و برگزاری یک برنامه صرف و فقط بهره برداری از آن سودی برای کشاورز ندارد، به نظر من این معرفی ناقصی برای برنج فریدونکنار است.

وی تصریح کرد: من به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در بحث تبلیغ برنج کنار گذاشته شده‌ام و علت را نمی‌دانم چیست و دوستان باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی فریدونکنار با اشاره به عدم حضور خود در جلسات مربوط به این همایش، خاطرنشان کرد: این همایش، فعالیتی شایسته است اما ای کاش از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده می‌شد، دوستان باید نسبت به این امر توجه ویژه کنند، در شورای شهر تنها ۲ عدد کاغذ دیدم که رئیس شورای شهر را دعوت کردند و ایشان هم شرکت کردند، حال آنکه بحث عملیاتی به چه شکلی است و مباحث کارشناسی چگونه صورت می‌گیرد رئیس کمیسیون کشاورزی شهر خبر ندارد.

میرانی با بیان اینکه در این جلسه به غیر از چند کارخانه‌دار و برنج‌فروش، کشاورزی را دعوت نکردند، گفت: هرچند این امر شایسته است اما باید بدانند برنج‌فروش برنج کار نیست، درست است که دغدغه برنج را دارند اما آن کسی که از نوزاد برنج همچون مادر نگهداری می‌کند کشاورز است، ای کاش از کشاورز و کمیسیون کشاورزی استفاده می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عدم حضور خود در این مراسم نگرانید، گفت: نگران عدم حضور خود در جلسه نیستم نگرانی من در مورد برنج است.

عضو شورای شهر فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام کشت دوم برنج در این شهرستان اظهار کرد: اگر کشت دوم انجام شود خوب است اما بارندگی صورت گرفت و نزولات آسمانی به داد کشاورزان رسید.

میرانی افزود: در نخستین برداشت مکانیزه برنج که تمامی مسئولان حضور داشتند چیزی جز تعارف ندیدم، حتی در آن جلسه کمترین وقت به کشاورز داده شد تا در عرض ۵ دقیقه مشکلات این گروه بزرگ را به گوش استاندار برساند، بررسی مشکلات در یک محفل عمومی برای اینکه تیتر رسانه‌ها شود ارزشمند نیست.

وی ادامه داد: با این شکل کشاورز به نتیجه نمی‌رسد، در کشت دوم نیز همت مسئولان باید وجود داشته باشد نه هزینه و سرمایه از سوی کشاورز، هزینه که از سوی کشاورز در هر صورت انجام می‌پذیرد اما نقش مسئولان بسیار کمرنگ است.

میرانی با انتقاد از مسئولانی که زمان نزدیک شدن به برداشت برنج خود را در جلوی دوربین‌ها ظاهر می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر چند باید از مدیران شرکت توزیع آّب مازندران تشکر کرد اما آیا مدیریت منابع آب در استان صورت پذیرفت که به کشاورز برای کشت‌های دوم و سوم توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت منابع آب بسیار ضعیف است و فقط لطف خداوند موجب نزول باران می‌شود و این آب در رودخانه‌ها جریان می یابد، در یک قسمت سیل به وجود می‌آورد و در بخش دیگر برای مردم منافعی دارد، در واقع آب بدون مدیریت به حرکت در می‌آید و در فریدونکنار این کشاورزان هستند که جور مسئولان را می‌کشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار، با تاکید بر اینکه با کشت دوم مخالف نیستم، تصریح کرد: اگر مدیریت صورت گیرد کشت دوم بسیار ارزشمند است و زمین‌های فریدونکنار از لحاظ منابع می‌توانند این‌کار را انجام دهد، اما اینطور نباشد که قبل از کشت جلساتی بگذارند اما نزدیک درو کردن محصول تنها چند نفر در محافل عمومی خود را معرفی کنند.

میرانی با اشار به اینکه این معنای مسئول بودن نیست، خاطرنشان کرد: دروها را مکانیزه کردیم اما آیا کارخانه‌های‌مان مکانیزه شده است، مسئولان چه تمهیداتی انجام داده‌اند؟ آیا از اینکه برای دلخوشی کشاورز اقدام به سخنرانی کنند حرکت ناشایستی نیست؟

وی افزود: یک مسئول باید تمام جوانب را در نظر بگیرد و تمامی مشکلات را بررسی کند و اگر نمی‌تواند اعلام کند که ظرفیت ما در همین حد است، چرا در جلوی دوربین‌ها خود را تبلیغ می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: مشکلات کشاورزان منابع آب، ذخایر معدنی و قدرت زمین نیست،بلکه آن است که مسئولان در هنگام انجام وظیفه در گوشه‌ای می‌نشینند و در زمان بهره‌برداری پس از آنکه مشکلات به اتمام رسیده است خود را نشان می‌دهند و کشاورزان نیز این را می‌فهمند، در یک جمله باید گفت که کشاورز خود را مدیریت می کند نه مسئولان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا