گلایه‌های شنیدنی قهرمان دانشجویان ایران:

در ورزشی که روابط در آن حرف اول را می‌زند نداشتن پول به ضررت تمام می‌شود/ قرار گرفتن در بهترین‌های استان کار دشواری است

بصیر، با قهرمان کشتی آزاد دانشجویان ایران که هفته گذشته در رقابت‌های قهرمانی کشور در استان قم با غلبه بر حریفان و با اقتدار به عنوان نخست دست یافته بود به گفت‌و‌گو پرداختیم، سخنان قابل تاملی که تقدیم به شما خوانندگان محترم می‌شود:

لطفا خودتان را معرفی کنید:

از کلاس پنجم دبستان کشتی را آغاز کردم و زیر نظر اساتیدی چون شعبان غفاری، ذبیح‌الله محمدی، مهدی محمدی و حسن حاج‌کناری به تمرین پرداختم، از همان ابتدا تمرینات سخت و نفس‌گیری را انجام می‌دادم و حتی تعداد دفعات تمرین در هفته بیش از ۱۴ جلسه می‌شد.

در تمرینات نمی‌توانستیم کم‌کاری کنیم و باید خود را در مرز بالای آمادگی نگه می‌داشتیم تا بتوانیم جواز حضور در رقابت‌های مختلف را کسب کنیم.

سطح کشتی مازندران و فریدونکنار را چطور ارزیابی می‌کنید:

مازندران مهد کشتی دنیا است و قرار گرفتن در بهترین‌های این استان کار بسیار دشواری است، در هر محله این استان یک قهرمان جهان حضور دارد و این نشان از استعداد بالا و توانمندی ورزشکاران مازندران دارد، فریدونکنار نیز از گذشته کشتی‌گیران مطرحی در دنیا داشته است که عباس حاج‌کناری آخرین قهرمان این رشته ورزشی از این شهرستان است و پس از آن عهد قهرمان‌پروری در فریدونکنار به پایان رسید.

به چه دلیل دیگر فریدونکنار شاهد قهرمان به نامی نبوده است؟

دلایل زیادی در این امر دخیل است، ما جوانان فریدونکناری با مشکلاتی چون بی‌پولی و نداشتن یک پشتیبان قوی رنج می‌بریم، در این چند سالی که در این شهرستان تمرین می‌کنیم جز رابطه و پارتی موجب رشد و پیشرفت افراد نشده است و کسی به جوانان با استعداد توجهی نمی‌کند، محدود افرادی هستند که با تلاش و پشتکار خودشان پیشرفت کردند و این امر برای ما چیزی جز بی‌انگیزگی به با نیاورده است.

این بی‌توجهی از سوی مسئولان است؟

بله، دقیقا، بی‌مسئولیتی مدیران کشتی فریدونکنار موجب شده که بسیاری از جوانان نخبه ورزشکار به ویژه در کشتی آزاد تمرینات را رها کنند و وضعیت امروزشان تعریفی ندارد، انگار در فریدونکنار کسی دلش نمی‌خواهد که جانی پیشرفت کند و فکر می‌کنند با رشد یک جوان ورزشکار جای آنها در ورزش تنگ می‌شود، چرا فریدونکنار نباید بتواند یک عباس حاج‌کناری دیگر تربیت کند، نمود این موضوع را در رقابت‌های قهرمانی جوانان استان که در فریدونکنار برگزار شد می‌بینیم، چرا یک فریدونکناری در این رقابت‌ها با وجود میزبانی، هیچ مقامی کسب نکرد، فقط یک نفر که در سبک وزن توانست نائب‌قهرمان شود.

تاریخ کشتی در فریدونکنار بسیار قدیمی‌تر از آن است که به یاد ما جوانان بیاید اما حاج‌کناری که سال‌ها پیش میادین کشتی را ترک کرد آخرین قهرمان این رشته ورزشی از این شهرستان است.

با وجود اینکه کشتی‌های خوبی در قم گرفتید و با اقتدار به مقام قهرمانی دست پیدا کردید، جز چند قهرمانی در استان مقام‌های بیشتری کسب نکردید؟

پاسخ این سوال شما را در قسمت‌های قبل دادم، من از یک خانواده‌ای وارد کشتی شدم که شرایط مالی متوسطی دارم و از لحاظ مالی پشتیبان زیادی نداشتم، در ورزشی که روابط در آن حرف اول را می‌زند نداشتن پول به ضررت تمام می‌شود و فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل عدم کسب عناوین قهرمانی در سال‌های گذشته از سوی من این موضوع بوده است، البته تلاش می‌کنم تا با تمرینات بیشتر در آینده مقا‌م‌های بهتری کسب کنم.

با این قهرمانی برای آینده‌ات چه تصمیمی گرفتید؟

اگر مدیریت در این رشته به همین صورت ادامه پیدا کند این شهرستان در رشته کشتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و من نیز با امیدواری به آینده تمریناتم را ادامه می‌دهم، به نظر من با این اوصاف در فریدونکنار کسی به آرزویش نمی‌رسد، هرچند تلاش می‌کنم در صورت دعوت شدن به اردوی تیم ملی دانشجویان کشور تمام تلاشم را برای سربلندی مازندران و فریدونکنار انجام دهم.

سخن پایانی:

در اینجا لازم می‌دانم از تمام مربیان عزیزم که برایم زحمت فراوانی کشیدند به ویژه ذبیح‌الله محمدی تشکر کنم،  همچنین امیدوارم بتوانم زحمات پدر و مادر عزیزم را نیز جبران کنم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا