مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار خواستار شد:

احداث فضای ورزشی مجهز و نیمه مجهز در روستاهای فریدونکنار

بصیر، سیدعظیم اسماعیل‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، از امضای تفاهم نامه مشترک بین دهیاران روستاهای فریدونکنار و آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه دهیاران متولیان امور مردم و تنها مرجع پیگیری مشکلات مردم در روستاها هستند، تصریح کرد: در شهر اداراتی داریم که گاهی اوقات به آموزش و پرورش کمک می‌کنند اما در روستاها که هیچ اداره‌ای وجود ندارد مدارس ما نیاز به کمک دهیاران دارند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار هدف از امضای این تفاهم نامه مشترک را برنامه‌ریزی برای توسعه فضای آموزشی روستاها، هم‌افزایی بین دهیاران و مدیران مدارس روستایی وبرنامه‌ریزی برای اجرای بهتر طرح‌های متعدد پرورشی و آموزشی دانست.

اسماعیل‌زاده بر آشنایی دهیاران با مشکلات مدارس روستایی از نزدیک تاکید و خاطرنشان کرد: از دهیاران انتظار داریم به صورت دوره‌ای از مدارس روستای خود بازدید کرده و با آشنایی با مشکلات مدرسه پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کنند.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های خاص را محدود به مدارس شهری نکنیم و برخی از مدارس روستایی را نیز به عنوان پایلوت برنامه‌های خاص انتخاب کنیم.

اسماعیل زاده نسبت جمعیت دانش‌آموزان روستاهای فریدونکنار به فضای آموزشی را متوسط به پائین دانست و افزود: به لحاظ فضای فیزیکی روستاها در شرایط مطلوب به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مدارس روستایی در فریدونکنار دارای زمین‌های خالی وسیعی هستند، اظهار کرد: با کمک دهیاران می‌توانیم زمین‌های ورزشی مجهز و نیمه مجهز را برای دانش‌آموزان روستا ایجاد کنیم.

اسماعیل‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: مدارس به عنوان کانون فرهنگی روستاها باید بیشتر مورد توجه دهیاران و شورای اسلامی روستاها قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا