مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

آغاز آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان فریدونکنار

download (3)

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به اینکه طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل به طور همزمان در کل کشور از چهارم مهرماه آغاز و تا نهم مهرادامه دارد، خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت و همکاری شرکت تعاونی و زنبورداران بهار ساحل فریدونکنار و زنبورداران در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰ کلنی مدرن در سطح شهرستان سرشماری شد که از این تعداد رقمی بالغ بر ۹/۸ تن عسل به ارزش ریالی بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال به دست آمد.

استمرار سایت الگویی مهارتی پرورش طیور در فریدونکنار

رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سایت‌های الگویی و دوره‌های آموزشی مهارتی پرورش طیور در روستاهای فریدونکنار در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: امروزه فعالیت‌های پرورش طیور خانگی و تولیدات حاصل از آن به عنوان مهم‌ترین منابع تامین‌كننده پروتئین حیوانی مورد نیاز برای تغذیه انسان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این فعالیت‌ها یكی از عوامل شاخص در توسعه كشورهای جهان محسوب می‌شود.

رزاقی با بیان اینکه پرورش طیور موجب كاهش هزینه‌های تغذیه‌ای، تامين بخشي از پروتئين حيواني مورد نياز، اشتغالزايي و همچنین  افزایش درآمد خانوارها به ویژه روستائیان می‌شود، اظهار کرد: مرغان بومي در مقايسه با هزينه وسرمايه صرف شده، بازدهي خوبی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار بیان کرد: در این راستا اقدام‌های موثری چون برگزاری سایت‌ها و دوره‌های آموزشی مهارتی پرورش طیور بومی در روستاهای بزرگ بیشه محله، شیرمحله، بی نمد و جزین اشاره کرد که با اجرای این دوره‌ها ۱۱۰ نفر از روستاییان در آموزش‌های متنوعی در خصوص آشنایی با مراحل رشدی، نوع و زمان مناسب واکسیناسیون، تهیه جایگاه و محل نگهداری مناسب، بهره بردن از طیور به منظور کنترل جمعیت خسارتزای آفات و غیره قرار گرفتند.

تشکیل چهارمین صندوق خرد روستایی در فریدونکنار

وی همچنین از تشکیل چهارمین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستای شیرمحله  فریدونکنار خبر داد و گفت: به منظور توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب گروه‌های اعتبار پس انداز، ایجاد زمینه گسترش فعالیت‌های تولیدی زنان روستایی، توجه و تمرکز به گروه‌های کم درآمد زنان روستایی و دلایل دیگر چهارمین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سال جاری راه اندازی شد.

رزاقی افزود: این صندوق در روستاهای بزرگ بیشه‌محله، کوچک بیشه‌محله، نوایی محله و شیرمحله با تعداد ۱۷۱ نفر در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا