آنچه در حمص رخ می‌دهد، پیروزی بزرگی برای سوریه است

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، “طلال البرازی”، استاندار حمص سوریه با اشاره به خروج نخستین گروه افراد مسلح سوری از مناطق قدیمی حمص بر اساس توافقات صورت گرفته بین ارتش و عناصر مسلح اعلام کرد که آنچه که روز چهارشنبه در حمص رخ داده است، دست آورد و پیروزی بزرگی برای سوریه محسوب می شود.

وی در ادامه گفتگوی خود با شبکه المنار گفت: در چارچوب این توافق ۴۷ شهروند سوری ربوده شده در لاذقیه آزاد شدند و سعی دولت سوریه بر این است که همه ربوده شدگان آزاد شوند.

استاندار حمص افزود: برخی از عناصر تروریستی مانع حرکت کاروان حامل کمک های انسان دوستانه به مناطق شمالی حلب از جمله مناطق نبل و الزهرا شدند و امدادرسانی این کاروان ها برای ساکنان دو منطقه شیعه نشین النبل و الزهرا از فردا، پنجشنبه با نظارت ناظران بین المللی آغاز می شود.

استاندار حمص تصریح کرد:  اولین گروه عناصر مسلح صبح امروز با دو دستگاه اتوبوس از مناطق قدیمی حمص خارج شدند و پس از خروج افراد مسلح از منطقه حمص زمینه برای انجام آشتی ملی در این شهر فراهم خواهد شد.

طلال البرازی تاکید کرد که همزمان با آغاز خروج افراد مسلح احتمال می‌رود که روند سازش و آشتی نیز آغاز شده تا شهر حمص خالی از سلاح و افراد مسلح شود.

ارتش سوریه و عناصر مسلح، روز شنبه با حضور نماینده سازمان ملل متحد توافقنامه آتش بس کامل در شهر حمص قدیم را امضا کردند و  ساعت ۶ بامداد روز چهارشنبه زمان اجرای توافقنامه آتش بس در حمص قدیم اعلام شد و به موجب آن عناصر مسلح به شمال این شهر منتقل می‌شوند و به محاصره شدگان در شهرک‌های “نبل” و “الزهراء” در استان حلب امداد رسانی می‌شود.

وزارت خارجه روسیه از آتش بس در شهر حمص استقبال و ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها به آن متعهد باشند.

مهم‌ترین بندهای توافقنامه آتش‌بس ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در حمص؛ خروج کامل افراد مسلح از حمص و تحویل شهر به ارتش، گروه‌های مسلح تنها اجازه خارج ساختن تسلیحات انفرادی را دارند، ایجاد گذرگاه امن برای ارسال کمک‌های دارویی به دو منطقه شیعه نشین نبل و الزهراء حلب است.

شبکه المیادین گزارش داد که تعداد افراد مسلحی که در چارچوب اجرای توافقات اخیر ارتش و عناصر مسلح، امروز از مناطق قدیمی حمص خارج شدند، ۹۶۸ نفر است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا