۶سوالي که‌ بسیاری‌از‌ کشورها‌ را‌ رسوا ساخت!

بصیر ،رخدادهای ۸ آبان ۱۳۶۱

چکیده

  • با پیشنهاد فنلاند مبنی بر عدم رای گیری در مورد پیشنهاد انقلابی جمهوری اسلامی ایران جهت اخراج رژیم صهیونیستی یکی از تعیین کننده ترین لحظات سازمان ملل در جلوی چشم جهانیان به نمایش گذاشته شد.

  • آیت الله خامنه ای:  دشمن در حالی مساجد و خانه های شمارا بمباران می کند که دستگاه های تبلیغاتی دولت های جهان ، صلح طلبی رژیم دست نشانده صدام را تبلیغ می کنند .

  • آیت الله منتظری : باید صدام و حزب بعث عفلقی به دست نیروهای اسلام ساقط شده و ملت مسلمان عراق خودشان سرنوشت کشورشان را به دست گیرند .

  • لئونید برژنف رهبر شوروی هشدار داد که سلاح های هسته ای آمریکا ممکن است برای باج گیری از کشورهای منطقه خاورمیانه به کار گرفته شوند.

  • یاسر عرفات رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در رابطه با پیشنهاد های ریگان در مورد خودمختاری محدود فلسطینی ها گفت : این تفکر برای ساف قابل قبول نیست.

جزئیات توطئه سازمان ملل علیه آرمان فلسطین و در دفاع از رژیم صهیونیستی

با پیشنهاد فنلاند مبنی بر عدم رای گیری در مورد پیشنهاد انقلابی جمهوری اسلامی ایران جهت اخراج رژیم صهیونیستی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد و موافقت حامیان اسرائیل و دست نشاندگان آمریکا با طرح فنلاند ، یکی از تعیین کننده ترین و افشا کننده ترین لحظات سازمان ملل در جلوی چشم جهانیان به نمایش گذاشته شد.

رجائی خراسانی سفیر دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در گفتگوئی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در واشنگتن ضمن اظهار این مطلب گفت : رای گیری در مورد پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای اخراج رژیم صهیونیستی از مجمع عمومی متضمن اعلام موضع صریح از سوی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غیر متعهد و کشورهای اسلامی و کشورهایی که در کنفرانس فاس، اسرائیل را به رسمیت شناخته بودند ، بود در حقیقت همه کشورهایی که در سخنرانی ها و شعار های خود علیه اسرائیل، اعتباری برای خویش کسب کرده بودند ، مجبور بودند که مواضعشان را صریحا در قبال این مسئله اعلام کنند.

وی ادامه داد : شایدلحظه ای حساس تر و تعیین کننده نر از عصر سه شنبه (گذشته) در تاریخ چند ساله سازمان ملل وجود نداشته باشد.

۶ سوالی که بسیاری از کشورها را رسوا ساخت !

وی ادامه داد : روزنامه نیویورک تایمز مورخ ۲۹ اکتبر اظهار نظر کرده بود که خروج آمریکا و تحولاتی که در نتیجه آن در شورای امنیت و دیگر ارگانهای سازمان ملل به وجود می آید ، آخرین لحظات عمر این سازمان را لااقل به صورت فعلی اش خبر می دهد. جالب تر از همه این که عقیده بسیاری از کشورهای بلوک شرق نیز همین بود ، بدین ترتیب رای دهندگان می بایست با رای خود برای خود برای مردم جهان روشن می ساختند که: ۱- آیا اسرائیل غاصب باید عضو مجمع عمومی باشد یا خیر؟

۲- آیا کشورهای جهان سوم که سالها تحت سیطره ابرقدرت های شری و غرب بوده و هم اکنون در سازمان ملل عضویت و حق رای دارند ، جرات و جسارت این را دارند که لااقل برای یک بار هم که شده در مقابل توپ های تو خالی آمریکا بایستند ؟

۳- جنگ زرگری و اختلافات سیاسی بین شرق و غرب و جناح بندی های جغرافیائی تا چه حه اصالت داشته – و تا چه حد تظاهر و فریب است ؟

 ۴- آیا کشورهای عضو جنبش عدم نعهد قصد دارند که در این لحظه حساس در مقابل امپریالیسم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بایستند و واقعا از آرمان فلسطین و حقوق مسلمانان و اعراب که اکثریت اعضای جنبش را تشکیل می دهند ، دفاع نمایند ؟

 ۵- آیا دولت های مرتجع عرب چقدر به آرمان فلسطین اعتقاد دارند ؟

 ۶- آیا اتهامی که از بعد از انقلاب تاکنون توسط آمریکا و بخصوص سیا و رژیم صهیونیستی تحت عنوان طرح ریزی شده و از طرف رسانه های امپریالیستی و مرتجعین و ابسته مرتبا تکرار میشود یعنی خرید اسلحه از اسرائیل از سوی جمهوری اسلامی ، صحت دارد یا خیر؟

نماینده ایران در سازمان ملل افزود : همه این سئوالات و بسیاری سئوالات فرعی دیگر با یک رای مثبت یا منفی می بایست پاسخ داده شوند.

سازمان ملل جرات برخورد با این لحظه حساس را نداشت

وی ادامه داد : سازمان ملل به هیچ عنوان نتوانست این لحظه حساس را تحمل کند و پاسخ مستقیم و رو در روی خود را به جهانیان اعلام نماید. تنها راه فرار از این مسئله این بود که از به رای گذاشتن پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای اخراج اسرائیل جلوگیری کند. در این میان نماینده فنلاند وارد صحنه شد و پیشنهادی ارائه داد که تقاضا می کرد از به رای گذاشتن پیشنهاد ایران خودداری شود و برای پیشنهاد خود درخواست اخذ رای می کرد.

اگر کشورهای اسلامی تنها در جلسه حاضر شده بودند …

نماینده ایران در سازمان ملل افزود :  ساعت ۳ و نیم بعداز ظهر روز سه شنبه زمانی بود که جامعه بین المللی قرار بود از این آزمایش حساس بگذرد. نقش کشورهای عربی و اسلامی در این میان بسیار تعیین کننده بود. در حالی که بیش از ۴۵ کشور نامه ای امضاء کرده و خواستار تعلیق تصویب «رزرویشن» اعتبارنامه اسرائیل بودند – اتفاقا شوروی و تعدادی از کشورهای سوسیالیستی نیز به گروه کشورهای اسلامی پیوسته و نامه را امضاء کرده بودند. در چنین شرایطی اگر چهل و چند کشور اسلامی، شوروی و هم پیمانانش و کشور های غیر متعهد در رای گیری شرکت می کردند و به پیشنهاد فنلاند رای مخالف می دادند ، نه تنها پیشنهاد فنلاند ردشده بود ، بلکه عملا ماهیت رای گیری در مورد پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران نیز دقیقا روشن می شد . منتهی ، فرق پیشنهاد فنلاند با ییشنهاد جمهوری اسلامی ایران این بود که بالاخره جناح های مختلف از برخورد مستقیم با سئوالات فوق الذکر نجات پیدا می کردند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود : نمایندگان دولت های مرتجع عرب تصمیم گرفتند حتی از برخورد غیرمستقیم با سوالات فوق الذکر طفره روند ، زیرا در غیر این صورت مجبور بودند موضع خود را در قبال مردم فلسطین که سال ها به صورت ظاهری به حمایت از آنها شعار داده بودند ، روشن نمایند. رای گیری شروع شد ، ۷۴ کشور رای مثبت دادند. ۹ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران ، لیبی، الجزایر ، سوریه ، کوبا، نیکاراگوئه ، یمن جنوبی و ویتنام  رای منفی داده و بقیه یا رای ممتنع دادند و یا اصلا در رای گیری شرکت نکردند.

مخالفان و موافقان یک طرح حساس

وی همچنین اظهار داشت : تعداد کشور هائی که از پیشنهاد فنالاند حمایت کردند (یعنی ۷۴ کشور) به خوبی روشن می کند که اگر کشورهای مدعی طرفداری از آرمان فلسطین فقط در مجمع حضور یافته بودند احتمالا می توانستند وضع رای گیری را آن چنان به هم بزنند که بسیاری از این ۷۴ رای به ممتنع و یا مخالف تبدیل شود و احتمال این وجود داشت که نه تنها پیشنهاد فنلاند را از صحنه خارج کنند ، بلکه با همبستگی با بسیاری از کشورهای غیر متعهد ، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را نیز پیروزمندانه به تصویب برسانند.(۱)

پیام رئیس جمهور به مردم دزفول ؛ مقاومت دلیرانه شما در سینه تاریخ به ثبت رسیده است

به مناسبت حمله ددمنشانه رژیم بعثی – صهیو نیسنی عراق به مناطق مسکونی شهر مقاوم دزفول و کشتار مردم بی دفاع این دیار ، از سوی آیت الله سید علی خامنه ای رئیس جمهور کشورمان پیام همدردی برای مردم شهید پرور دزفول صادر شد.

آیت الله خامنه ای در این پیام تصریح کردند :  اما دشمن در حالی مساجد و خانه های شمارا بمباران می کند که دستگاه های تبلیغاتی دولت های جهان ، صلح طلبی رژیم دست نشانده صدام را تبلیغ می کنند و مجامع بین المللی که امروزه بیش از هر زمان دیگر به ابزار دست قدرت ها و ابرقدرت های جهانی بدل شده اند ، در همان حال که دشمن ظالم را تائید و در برابر جنایات او سکوت می کنند و از ایران می خواهند که دست از دفاع بکشد، آنان که دفاع مشروع ملت مظلوم ما را از انقلاب خویش محکوم می کنند ، طبیعی است اگر با سکوت خویش در برابر این تهاجم ددمنشانه صدام از ظالم جانبداری کنند.

رئیس جمهور افزودند : این یک بار دیگر ثابت می کند که ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی باید همچنان تنها به خداوند رحمن و نیروی ایمان خویش متکی باشد. (۲)

آیت الله منتظری : رزمندگان شجاع ما تا پیروزی نهایی از پای نمی نشینند

در رابطه با بمباران شهرهای جنوب کشورمان پیامی از سوی آیت الله منتظری انتشار یافت.

در بخشی از این پیام آمده است : باید صدام و حزب بعث عفلقی به دست نیروهای اسلام ساقط شده و ملت مسلمان عراق خودشان سرنوشت کشورشان را به دست گیرند و همه مسلمین باوحدت کلمه برای نجات قدس عزیز بسیج شوند و در این صورت است ، که جمهوری اسلامی نه فقط هیچ گونه غرامتی را مطالبه نمی کند، بلکه از هیچ گونه حمایت مادی و معنوی نسبت به ملت عراق دریغ نخواهد کرد و البته همین پیاده شدن اسلام در عراق است ، که آمریکا و عمالش را به وحشت انداخته ، زیرا اسلام است که دست دزدان و غارتگران بین المللی را قطع می کند و به ملت های مسلمان رشد و استقلال و اعتماد به نفس می بخشد. (۳)

برژنف : موشک های هسته ای آمریکا برای باج گیری از کشورهای خاورمیانه به کار گرفته می شود

لئونید برژنف رهبر شوروی روز پنجشنبه در ضیافت کرملین که به افتخار رئیس جمهور قبرس برگزار شده بود هشدار داد که سلاح های هسته ای آمریکا ممکن است برای باج گیری از کشورهای منطقه خاورمیانه به کار گرفته شوند. برژنف گفت : اگر ناتو طرح به کارگیری موشک های میان برد جدید در ایتالیا و مناطق دیگر در اروپای غربی را پیش برد اوضاع ممکن است تهدید کننده تر شود.

برژنف گفت : تمایز میان باج گیری هسته ای و جنگ هسته ای در دکترین های استراتژیک جاری آمریکا به نحو فزاینده ای مبهم تر می شود . (۴)

عرفات : اولین هدف ما ایجاد کشور فلسطینی به پایتختی بیت المقدس است

یاسر عرفات رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت : در مورد مسلح کردن مجدد نیروهای ساف با برخی کشورهای عربی به توافق رسیده است .

عرفات در مصاحبه ای با رسانه های گروهی یوگسلاوی گفت : موقعیت سیاسی ساف رو به بهبود است و نیرویی در اوج مقبولیت جهانی است و هم اکنون این سازمان دو برابر رژیم صهیونیستی یعنی ۱۰۲ سفارتخانه و دفتر نمایندگی در سراسر جهان دارد.

 وی در رابطه با پیشنهاد های ریگان در مورد خودمختاری محدود فلسطینی ها گفت : این تفکر برای ساف قابل قبول نیست چرا که ما برای خود مختاری محدود مبارزه نمی کنیم ، این یک راه حل با ثبات نخواهد بود و صلح را نیز تضمین نخواهد کرد. عرفات گفت : اولین هدف ما ایجاد یک کشور فلسطینی است که پایتخت آن در بیت المقدس باشد . (۵)

پی نوشت:

 اطلاعات ، ۸ آبان ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

جمهوری اسلامی ، ۸ آبان ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۲

کیهان ، ۸ آبان ۱۳۶۱ ، صفحه ۲

اطلاعات ، ۸ آبان ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶

اطلاعات ، ۸ آبان ۱۳۶۱ ، صفحه۶ ۱

افکارنیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا