در گفتگو با نائب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در مازندران

مازندران پیشقراول عشق به اهل بیت (ع) و پیشگام در بازسازی عتبات عالیات است

به گزارش بصیر، بازسازی عتبات عالیات اگرچه ریشه‌ای تاریخی دارد اما به شکل سازمان یافته آن در استان مازندران سابقه‌ای ۱۰ ساله دارد. لذا روند نقش مازندران در بازسازی عتبات عالیات به نحوی بوده است که به گفته مسئولین مازندران جزء پنج استان برتر در امر بازسازی عتبات عالات است.

اگرچه پروژه‌های در دست اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در سال ۹۲ تأمین هزینه ساخت ۱۰۰۰ مترمربع صحن مبارک حضرت زهرا (س)، خرید و نصب سنگ راه پله ورودی‌های حرم مطهّر امام حسین (ع) و ساخت یک درب رواق حرم مطهّر امامین عسکریین(ع) می‌باشد اما به گفته مسئولین این ستاد در استان، توان مازندران بیش از این‌ها است که این موضوع را در حضور دکتر ربیع فلاح استاندار و نائب رئیس هیات امنا ستاد بازسازی عتبات عالیات در مازندران بررسی نموده‌ایم.

مازندران پیشقراول عشق به اهل بیت (ع) و پیشگام در بازسازی عتبات عالیات

ربیع فلاح استاندار مازندران پس از استماع گزارش مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار داشت: ارادت مردم به ائمه (ع) ریشه و سابقه‌ای تاریخی دارد که پس از انقلاب اسلامی شاهد بسیج همگانی و مردمی در زمینه بازسازی عتبات عالیات نیز می‌باشیم. و در این میان مازندران پیشقراول عشق و ارادت به اهل بیت (ع) بوده و پیشگام در بازسازی بقاع متبرکه می‌باشد. چراکه بازسازی، حفظ و نگهداری حدود ۱۳۰۰ امام زاده در استان موید همین مطلب است.

ربیع فلاح ادامه داد:  ایستادگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و اینک فتح معنوی عراق و آزادی آن از دست بعثیون مرهون عشق و ارادت ما به اهل بیت (ع) است.

تشکیل اتاق فکر و شبکه سازی برای به فعلیت رسیدن توان‌های بالقوه

نائب رئیس هیات امنا ستاد بازسازی عتبات عالیات در مازندران در توصیه‌ای به اعضای این ستاد بیان داشت: ضروری است برای همه گیر شدن موضوع مقدس بازسازی عتبات عالیات در استان، اقدام به تشکیل اتاق فکر گردد تا از نظرات صاحب نظران بهره گرفته شود سپس با تشکیل شبکه‌های مختلف اجتماعی در میان عموم مردم از جمله دانشگاه‌ها، شهرها و روستاها، بازار، بسیج، تشکل‌های مردم نهاد و… از حداکثر ظرفیت‌های استان بهره گرفته شده و این توان بالقوه به فعلیت برسد.

ضرورت انتقال و توسعه فرهنگ دفاع از حریم اهل بیت (ع)

استاندار مازندران ادامه داد: از دیگر کارهای مهم و ضروری در موضوع بازسای عتبات، انتقال عقبه  و تجربه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به مسئولین کشور عراق است تا ضمن همراهی بیشتر آنان بتوانیم فرهنگ دفاع از حریم اهل بیت (ع) را نیز انتقال و توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا