بی بی سی فارسی در راستای جهت دهی به سیاست های استعماری غرب

سیاست دیو و دلبرانه روباه پیر با شبکه زرد

به گزارش بصیر،  اعلام اسم رمز عملیات موسوم به آژاکس و یا به عبارتی دیگر، کودتای  ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از سوی رادیو BBCفارسی برای بر اندازی دولت وقت و باز گرداندن تاج و تخت به شاه جوان فراری ،با صرف نظر از عبرت های آن برای شکست خورده گان کودتا، نقطه عطف و کانون توجهی است برای پی بردن به عمق استراتژی رسانه ای و چرایی فلسفه وجودی ایشان که استعمارگران ملتها، آنها را راه اندازی کرده اند ،در حالیکه به معنای حقیقی کلمه ابزار های ارتباطات باید بستری برای انتقال مفاهیم فرهنگها ،اندیشه ها،تجربه ها وارزش های انسانی مبتنی بر اخلاق باشد ،اما همیشه برای پیشبرد اهداف استعماری غارتگرانه وچپاول و برده داری نامحسوس ملل، در اتاق های فکر سرویس جاسوسی کشوری که در آن امر جاسوسی شغلی خانوادگی وحتی اجدادی است که نسل به نسل منتقل می شود و به گفته خودشان آفتاب هرگز در سرزمین های آنان غروب نمی کند، در راستای مدیریت عمومی و ایجاد دستور کار خبری ،چنین رسانه های هدفمندی را تأسیس می کنند.

مگر حقایق تاریخ در گورستان تساهل و تسامح و بی غیرتی ملتها دفن شده باشد که بیش از یک قرن خباثت ها و جنایات انگلیسی ها علیه وطنشان را از یاد برده باشند.

تلخی ونکبت عبارت نحس کمپانی هند شرقی هنوز هم بر کام ملت شبه جزیره هندوستان باقی است و در سینه منادیان فقیه استقلال وآزادی و مقاومت چون، گاندی، نهرو و محمد علی جناح و . . . مدفون گشته است.

هنوز هم صدای رسای بیگانه ستیزی سردار دشتستان و تنگستان ،رئیسعلی دلاوری و یاران شجاعش در خطه با شرف جنوب به گوش می رسد که تا آخرین نفس با پست ترین استعمار گران جنگید.

باری! امپراطوری بریتانیای کبیر که چه راهزن محترم و با ابهتی است که بدون کمترین ظن و گمان بوی ،براحتی در پشت نقابهای عوامفریبانه جیب ارزش و وطن پرستی و غیرت ملتها را زده و بجای آن سنگریزه پر می کند و چه بسا جالب تر آنکه آب ازآب تکان نخورده و بخاطر این راهزنی و دزدی مدرن تقدیر هم می شود واز همه سوگمندانه تر آنکه ژست منجیان بشریت را گرفته و به بهانه مبارزه با تروریسم باعث مرگ و میر بیگناهترین انسانها از کودک تا پیر می شوند که تا از رهاورد این خدعه به غارتگری معادن و منابع کشورهای هدف پرداخته و لبخند رضایت بر لبان عجوزه سلطنت کشورشان نشیند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی نیز پس از سالها مطالعه و بررسی توسط سرویس اطلاعات خارجی استعمار پیر در راستای ادامه مأموریت های جهانی خود یعنی استعمار نو و حکومت غیر مستقیم بر افکار عمومی پارسی زبانان منطقه و اعمال هرگونه تغییرات استحاله محور ارزشها و باور ها تاسیس گردید.

آیا تا به حال این سوال را از خود پرسیده ایم(چه موافق و چه مخالف) که چه دلایل و پروتکلی پشت این میلیونها پوند و دلار و یورو، هزینه سالانه برای مدیریت شبکه های زرد فارسی زبان نهفته است؟

چه فایده ای در پس این هزینه ها و مخارج برای دولت انگلستان وجود دارد که اینگونه خود را با سیاست دلبرانه و دیو نمایانه دول مخالف مورد هدفش، خودش راحامی به اصطلاح دمکراسی در خاورمیانه به نمایش می گذارد؟

و چه پرده نمایش خیمه شب بازی مضحک و شرم آوری!

آیا ملت های عراق، افغانستان، سوریه دخالت های نابجا و پشتیبانی رسانه ای نظامی بریتانیا را فراموش خواهند کردکه حاصل آن، خون میلیون ها انسان بیگناه است؟

اما زشتی عورت مکشوف سیاست های بریتانیا و موالید نا مشروعش یعنی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل و سازمان ددمنش هتاکی چون ناتو برای وجدانها ی آگاه و بیدار نمایان و پدیدار است.

اقتضای طبیعت شبکه زرد بی بی سی فارسی در راستای جهت دهی به سیاست های استعماری غرب قابل انتقاد نیست چرا که فلسفه وجودی و وجه تولد این قبیل رسانه ها انجام بی چون و چرای طرح و برنامه های سرویس اطلاعاتی آن کشور است.!

وانتظاری جز این نمی رود و حتی مجریان فارسی تبار شبکه مزبور نیز بسان عمله ها ی مزد بگیرند، که بهر هزاران آرزوی دنیایی پای در باغ سبزی گذاشته اند که توسط سفارت خانه های روباه پیر جذب شده اند و ایشان نیز کاره ای نیستند،چرا که همانطور گفته شد اصل ماجرا پشت پرده است.

و حکایت این شبکه ماجرای آن مرد شیاد و رند را تداعی میکند که از فرط فقر و دریوزه گی شنیده بود که میان مخروبه های شهر، خری مرده است و می جویید آنرا تا نعلهای حیوان را در آورده و چند روزی از قبل فروش آن به آهنگر شهر ارتزاق نماید.

وقایع به نحوی در پهنه اخبار پیاده میشوند که اگر موافق سیاست های استعماری باشد با هیجان و ایجاد موج ذهنی به عنوان دستور کار خبری منعکس می شود ،اگر در مخالفت باشد یا آن خبر به طرز ماهرانه ای بایکوت شده یا با دستکاری ماهرانه واقعه خبری بی سر وته و خنثی اعلام می شود.

بطور مثال ،خبر کشتار بیرحمانه مسلمانان روهینگیای رواندا توسط بودائیان افراطی بطور عادی و خنثی عنوان می شود.

تحولات و پیشروی ارتش سوریه تا قبل ازعدم  هماهنگی میان آمریکا و اعضای ناتو مبنی بر حمله به سوریه کاملا علیه سوریه بوده و خدعه کثیف اتهام استفاده از سلاح شیمیایی بعنوان ابزاری روانی ،رسانه ای بر جسته گردید.

این رسالت خبری شبکه بی بی سی فارسی است،در نهایت انسان دوستی و فضای آزاد رسانه ای و خبری با رعایت وجدان انسانی و حقوق بشری!!

تنظیم فونت ادبیات گفتاری،نوشتاری شبکه مزبور به دستور کاشناسان پشت پرده سرویس اطلاعات خارجی دولت انگلستان، فقط و فقط مبتنی بر ایجاد یاس، ناامیدی، شکست،ترس، دلهره و نگرانی از فردای معیشت و زندگی، سیاه نمایی از اوضاع داخلی کشورها در اذعان و افکار عمومی جوامع هدف می باشد.

مراجعه به ارشیو برنامه های این شبکه مربوط به ایام قبل و بعد از انتخابات ۱۳۸۸ایران اگر باز بینی شود صدها برگ تحلیل در راستای ذات وجودی بر اندازانه بی بی سی فارسی به تحریر خواهد در آمد.

دست آخر پس از شکست و تودهنی خوردن از ملت غیر قابل پیش بینی ایران در حماسه نهم دی و ۲۲بهمن همان سال،مجددااقدام به شروع روند دیگری با تاکتیک های متفاوت علیه نظام مقدس ج.ا.انمود.

پس از ادوار متعدد نشست مذاکره کنندگان ارشد دستگاه دیپلماسی ایران با گروه ۱+۵یا ۳+۳ ،شبکه بی بی سی فارسی مفصلا اقدام به موج سواری و پیشبرد گوشزد های نکات دستور العمل های سرویس اطلاعات خارجی انگلستان در مسیر سیاه نمایی و ایجاد یاس و ضعف و افول و آماده سازی افکار عمومی ایران مبنی بر تعطیلی اقدامات صلح آمیز هسته ای به دلیل وجودفشار تحریم ها نمود ،در حالیکه فعالیت های هسته ای منطبق با ماده  ۴ معاهده  «NPT»است. خدعه کثیفی که مع الاسف همراهی غفلت زدگان را نیز به دنبال داشت، گویی که قبل از فعالیت های هسته ای این کشور هیچ تحریمی نداشته است.

سال گذشته وزیر اسبق امور خارجه انگلستان( آقای جک استرو) همان دیپلمات معروف بیانیه سعد آباد ،در شبکه بی بی سی فارسی که گویی نماینده رسانه ایران است ، حضور یافت و در حالیکه هیچ مسئولیت دیپلماتیک نداشت نسبت به سیاست های کشورش در قبال ایران عذرخواهی خشک و بی غرامت و غیر رسمی نمود و این تاکتیکی نخ نما شده بود در قبال شکست هایشان.!

زهی خیال باطل از این بابت که ملت ایران نیز پذیرفت.

پس از شکست رسانه ای در سوریه ،اکنون صدر اخبار این شبکه ،کشور عراق است و دولت آقای نوری مالکی برآمده از انتخابات اخیر که دولت مورد رضایت غرب نمی باشد، آماج توپخانه عملیات روانی رسانه ای بی بی سی گردیده است.

در ادبیات گفتاری شبکه بی بی سی فارسی از گروهک تروریستی داعش بعنوان نیروهایی زبده با پیشروی و نزدیک شدن به بغداد توصیف می شود اما اقدامات ضد تروریستی دولت عراق وفتاوای مراجع دینی مبنی بر وحدت شیعه وسنی ،جنگ فرقه ای اعلام می شود.

تفرقه بیانداز وحکومت کن،این یک اصل مهم در مشی و مرام روباه پیریعنی انگلستان است .

در پایان این نوشتار که اوراق بیشتری از ناگفته سفید ماند و مجالی برای تحریر آن نبود،به ملت عزیز ایران چه در داخل و چه در خارج عرضه میدارد که تاریخ معاصر این مرز پر گوهررا با وجدانی بیدار و آگاه و بیطرف بخوانید که دستان ناپاک و پلید انگلستان چه جنایات و چپاول و غارت علیه ایران انجام داده است.

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا