تداوم مماشات مسئولان فرهنگی و کشش جوانان به سوی رسانه های شهوت محور

بصیر، آموزه های اسلامی و گزاره های ناب شیعی به عنوان الگو و نمونه در پاسخگویی به همه‌ی مشکلات جوامع بشری در موضوعات مختلف قابل ارزیابی است.

غریزه‌ی جنسی از جمله مولفه های مرتبط با زندگی جوامع بشری است که در عصر حاضر و به علت محوریت اصل لذت‌گرائی، بسیاری از مکاتب فرهنگی را دچار چالش های فراوان کرده است لذا تبیین چارچوب های فکری و نظری مقوله‌ی غرایز جنسی، می تواند موجب افزایش سطح آگاهی مردم و در نهایت تقویت سبک زندگی اسلامی شود.

در تبیین این مدعا نباید فراموش نمود که سیره‌ی عملی اطهار(ع) و سیره‌ی نبوی(ص) بر مدار تبیین موضوعات مورد نیاز مردم و از قبیل جزئیات سبک زندگی اسلامی و از جمله مباحث مرتبط با غرایز جنسی استوار بوده است، وجود روایات متعدد در این زمینه خود موید این ادعاست.

لیکن  اتخاذ رویکرد محافظه کارانه در مقوله‌ی غرایز جنسی از سوی متولیان فرهنگی کشور می تواند تبعات و پیامدهای مخرب آموزه های غربی در موضوع غرایز جنسی را به همراه داشته باشد، لذا پرسش اساسی این است که سیاستگذاران فرهنگی کشور در طول حیات پربرکت نظام اسلامی  چه اقدامات موثری در تحقق افزایش مواجهه صحیح مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان در موضوع غرایز جنسی از خود به جای گذاشته اند؟

در پاسخ  و با نگاه اجمالی به وضعیت اجتماعی کشور باید گفت عملکرد متولیان فرهنگی در موضوع تبیین غرایز جنسی به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و متأسفانه نگاه محافظه کارانه در طرح مسائل اینچنینی به صورت مبهم، بسته و رازآلود حاکی از عدم موفقیت سیاستگذاران فرهنگی در افزایش آگاهی مردم به مقوله هایی از این دست است، در اثبات این مدعا می توان به سیل هجوم فرهنگی غرب در موضوعات جنسی و طراحی میلیون ها سایت مبتذل و هجوم شبکه های ماهواره ای مستهجن و بهره گیری نادرست برخی جوانان و دیگر اقشار از آموزه های غربی اشاره کرد که این نقیصه حاکی از پس‌لرزه‌های آسیب های اجتماعی و غفلت مسئولان و تلاش دشمنان اسلام در انحرافات جنسی برخی جوانان است.

هم چنین ترس نابجای متولیان فرهنگی کشور در ورود به موضوعات مورد نیاز نسل جوان به ویژه موضوع غرایز جنسی و مماشات در تبیین چارچوب های موجود در ماهیت غرایز جنسی، بعضاً هویت نسل امروزی را دستخوش تغییر کرده است.

این رویکرد نادرست مسئولان فرهنگی در حالی است که رویکرد ائمه‌ی اطهار(ع) مبتنی بر ورود مناسب و در زمان مطلوب و طرح مباحث به صورت صحیح انجام گرفته است.

باید گله کرد که به راستی چرا پس از سی و اندی سال از حیات پربرکت نظام شکوهمند اسلامی هنوز جرأت رویارویی با مباحثی از این دست در رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب مشاهده نمی شود؟

به راستی چرا در مقوله‌ی نشر کتاب و مقالات در زمینه های مورد نیاز جوانان بالأخص در موضوع غرایز جنسی اقدام موثری صورت نمی گیرد؟

باید دانست در صورت تداوم مماشات مسئولان فرهنگی کشور، برخی جوانان با سیل ویران کننده‌ی رسانه های مبتذل غربی دچار تغییرات هویتی خواهند شد.

مطالبه‌ی همگانی از نخبگان فرهنگی جامعه‌ی اسلامی بر این نکته استوار است که با طرح صحیح مولفه های کلیدی از قبیل غرایز جنسی در راستی بهره گیری صحیح جوانان این مرز و بوم از آموزه های اسلامی حرکت کنند، همچنین مسئولان با اجرای ازدواج آسان و تقویت نهاد خانواده در راستای افزایش بصیرت و بینش نسل جوان در مواجهه با رسانه های شهوت محور غرب گام بردارند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا