دانشجویان بورسیه در نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس:

۱۵ ماه گذشت؛ اما هیچ قدمی برای دانشجویان بورسیه بر نداشتید/ نگذارید قانون‌گریزان جری شوند!

بصیر، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به نمایندگان مجلس از بی توجهی به حقوقشان توسط مجلس انتقاد کردند که متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی مسئولیتی را بر دوش شخص نماینده خواهد گذاشت که در صورت سستی در استیفای حقوق موکلان در دنیا و آخرت این حق بر ذمه نمایندگان سنگینی خواهد کرد. بیش از ۱۵ ماه از اجرای پروژه و توطئه حذف اساتید و نخبگان ارزشی از دانشگاه ها با کلید واژه بورسیه های غیرقانونی گذشته است و این ظلم آشکار در بیانات رهبر معظم انقلاب به غیرقانونی و غیراخلاقی بودن تعبیر گردید. بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب، مصاحبه‌ها و اظهاراتی از طرف نمایندگان محترم مجلس شنیده شد که متاسفانه پس از گذشت مدتی کوتاه از ذهن ها دور گشت و هیچ عکس العملی نیز از طرف نمایندگان در خصوص مطالبه جدی استیفای حقوق از دست رفته دانشجویان بورسیه مشاهده نگردید. بی احترامی عناصر فتنه گر در وزارت علوم به آرا و نظرات مجلس محترم، علیرغم پذیرش تصمیمات شورای مرکزی بورس دولت دهم توسط وزیرعلوم در کمیسیون اصل ۹۰ و در ادامه طرح ادعای دروغ مبنی بر دخالت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در ماجرای بورسیه ها از طرف وزارت علوم و تکذیب سازمانهای زیربط و استنکاف وزارت علوم از اجرای رای قانونی کمیسیون اصل نود همگی مایه وهن مجلسی است که باید در راس امور باشد.

با این شرایط ضرورت دارد ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، روسای محترم کمیسیون های آموزش و اصل نود و سایر نمایندگان معزز با اقدامی عاجل و قاطع به این توهین های مکرر وزارت علوم به شان و جایگاه قانونی مجلس شورای اسلامی پاسخ دهند. کوتاهی در این پاسخگویی مطمئنا عناصر قانون گریز و فتنه گر را جری تر می نماید و در امور دیگر نیز مطمئنا در راس بودن مجلس را زیر سوال خواهند برد.

با تشکر

جمعی از دانشجویان بورسیه

جهان‌نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا