کارشناس طب سنتی عنوان کرد؛

نشانه های غلیان خون در بدن/ تفاوت فصد و اهدا خون در چیست؟

بصیر، دکتر مژده پورحسینی کارشناس طب سنتی در خصوص بیماری های فصل بهار و درمان غلیان خون اظهار داشت: در فصل بهار به طور طبیعی میزان خون افزایش پیدا می کند که در نتیجه موجب غلیان دم خون می شود.

نشانه های غلیان خون در بدن / تفاوت فصد و اهدا خون در چیست؟

وی افزود: احساس گرمای شدید و تحرکات پوستی می تواند از جمله شایع ترین برافروختگی های بدن در گرما باشد که گاها به صورت کهیر و دانه های ریز در پوست ظاهر می شوند.

این کارشناس طب سنتی خونریزی های لثه ای، بینی و ادرار را از جمله نشانه های غلیان خون عنوان کرد و گفت: در این شرایط توصیه می شود از خنک ساز های خون همچون آب زرشک، آبلیمو و آب انار استفاده شود.

وی در ادامه گفت: در موارد استفاده از آبلیمو و آب انار از مصلح شیرین کننده استفاده شود و از مصرف شیرینی، گوشت و ادویه جات به جهت جلوگیری از افزایش غلیان خون اجتناب شود.

پورحسینی حجامت و فصد را تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: اهدا خون و فصد با هم تفاوت ماهوی دارند به طوریکه در فصد رگ کاملا باز می شود و خون های رقیق و غلیظ باهم خارج می شوند و به تعادل می رسند و این درحالیست که در اهدا خون تنها خون رقیق از لحاظ طب سنتی از طریق سرنگ خارج می شود که در این صورت برای درمان از لحاظ طب سنتی فصد را در اولیت قرار می دهیم.

تیتریک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا