نشریه آمریکایی نشنال اینترست:

قوانین ترامپ تروریسم را افزایش می‌دهد/ ترویج اسلام هراسی در غرب با منع ورود مسلمانان به آمریکا

بصیر، دونالد ترامپ در هفته اول ریاست جمهوری‌اش در حال عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش است و دستوراتی که تاکنون صادر کرده منجر به نگرانی همگان شده است.

قانون جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت صدور روادید به مسلمانان تأثیرات مخربی در شهروندان آمریکایی نیز ایجاد کرده است. نسل‌های اول و دوم خانواده‌های آمریکایی که در اصل مسلمان بودند به ناگهان از والدین و عروس و دامادهای خود جدا می‌شوند و این تنها بخشی از سختی‌ای است که این قانون بر مردم آمریکا وارد می‌کند. از طرف دیگر، تجار و دانش‌آموزانی که برای تجارت، تحصیل و شرکت در کنفرانس در حال سفر بودند نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش نشنال اینترست، در واقع، علی رغم عنوان طرح ترامپ، این قانون تهدید تروریسم را در ایالات متحده از بین نمی‌برد که هیچ، حتی ممکن است باعث افزایش این تهدید شود. این قانون از تهدید تروریستی مشابه ۱۱ سپتامبر توسط افراد افراطی و شهروندان آمریکا در کشتار اورلاندو و فورت هود جلوگیری نمی‌کند. این امر به اثبات می‌رساند تهدیدی که جامعه آمریکا و غرب را تهدید می‌کند افراد و شهروندان کشورهای مسلمانی که دولت ترامپ معرفی کرده است، نیستند.

این دستور بیشتر ضد اسلام است و در پرونده اسلام هراسی ترامپ قرار می‌گیرد. ماهیت ضد اسلام بودن این قانون ممکن است تهدید تروریستی علیه آمریکا را افزایش دهد.

هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هدف این قانون قرار گرفته‌اند، اما با مرور تاریخ می‌توان فهمید که تاکنون هیچ فردی از این کشورها در خاک ایالات متحده حمله تروریستی‌ای انجام نداده است. در مقابل، هواپیماربایانی که در ۱۱ سپتامبر به برج‌های دو قلوی آمریکا حمله کردند و منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور شدند، بیشتر شهروند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر ول لبنان بودند؛ هیچ یک از این کشورها در لیست قانون منع ویزای آمریکا قرار ندارند!

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا