در نامه به وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد

نیاز مازندران به ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، مازندران با بنیه قوی که به لحاظ تولید محصولات کشاورزی دارد ولی رفته رفته با عملکرد ضعیف مسئولان در این بخش اوضاع معیشتی کشاورزان مازندرانی نابسامان است و بیشتر آنها در حال فروش زمین های‌شان هستند تا بتوانند به امورات خود برسند.

بسیاری از مردم این استان به دلیل درآمد پایین در بخش کشاورزی خواستار صنعتی شدن مازندران هستند ولی باید این فرایند با هدف تقویت صنعت کشاورزی ارتقا یابد تا این دو مقوله مهم توأمان با هم رشد یابند.

حسین نیازآذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در نامه به وزیر کشاورزی خواستار ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی در مازندران شده است.

در این نامه خطاب به وزیر کشاورزی آمده است: همانگونه که مستحضرید کشاورزی مزیت و اولویت اول اقتصاد، اشتغال و توسعه استان مازندران است. مازندران با کشت ۷۲نوع محصول، تولید چند محصول استراتژیک و استقرار صدها واحد تولیدی، تجاری و صنایع جانبی مرتبط با بخش کشاورزی دارای جایگاه متمایزی در تولید و اقتصاد کشور است. از این رو حفظ، تقویت و توسعه بخش کشاورزی نیاز مبرم به حمایت و توجه همه جانبه نهادها و مراجع تصمیم ساز و اجرایی کشوری دارد.

در ادامه بیان شده است: اگر چه میل به صنعتی شدن استان مازندران فراوان است اما این رویکرد باید معطوف به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باشد. از طرفی با توجه به شرایط خاص کشور و لزوم برقراری امنیت پایدار غذایی، اعمال اقتصاد مقاومتی و بسط کارآفرینی استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی تقویت کننده بخش کشاورزی بوده و به توسعه این حوزه می انجامد. به طور قطع استقرار صنایع مذکور افزایش تولید محصولات و میل به گسترش کسب و کار در این حوزه را نیز به دنبال دارد.

نیازآذری در انتهای نامه گفته است: از دیگر سو فقدان صنایع مرتبط موجب رکود و تضعیف بخش کشاورزی مازندران شده و اقتصاد این بخش را ناکارآمد و کم بازده کرده که تبدیل اراضی در همین راستا اتفاق افتاده است. از این رو انتظار می رود دستور اکید صادر فرمائید در قالب سیاستی اولویتدار و رویکردی جامع وفق ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم از طریق ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی با استقرار صنایع تبدیلی و تکملیی مرتبط با بخش کشاورزی در حوزه انتخابیه اینجانب در دستور کار وزارت متبوع قرار گیرد لذا انتظار موکلانم این است مشوق ها و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران فراهم شود. بی تردید تجاری سازی محصولات کشاورزی مستلزم فن آوری، بسته بندی و صادراتی کردن آنها است تا زنجیره تولید تا فروش تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا